
Arbeidsgruppen er i siste innspurt med utkast til behovsbeskrivelsen som vil sendes ut på høring i løpet av kort tid til alle kommunen i Innlandet.
Dette er en viktig milepæl for prosjektet, som har som mål å styrke kvaliteten, skape mer bærekraftige helse- og omsorgstjenester, sikre bedre samhandling mellom aktører i helsetjenesten. Dette er avgjørende for at helsepersonell raskt skal få tilgang til riktig informasjon, for å kunne yte god pasientbehandling, sikre god kvalitet, understøtte god og sømløs oppgaveflyt og sikre trygg og god oppfølging av innbyggerne.
Parallelt med at behovsbeskrivelsen er ute på høringen jobbes det videre med å utarbeide hele konkurransegrunnlaget. Dette inkluderer blant annet kvalifikasjonskrav, tildelingskriterier, prisskjema og en intern evalueringsmatrise. For å sikre den beste løsningen for alle involverte, vil prosjektet benytte anskaffelsesformen konkurransepreget dialog. Les mer om denne prosedyren på DFØ sin nettside om anskaffelser.
Videre fremdrift
- Høringsrunde 1: behovsbeskrivelse på høring til alle kommunene
- Innspill bearbeides og dokumentene oppdateres
- Høringsrunde 2: Alle dokumentene i konkurransegrunnlaget sendes ut på høring
- Innspill bearbeides og oppdateres til et endelig konkurransegrunnlag
Vi oppfordrer alle kommunene til å delta aktivt i høringen og bidra med sine innspill. Sammen kan vi skape en bedre fremtid for helsetjenestene våre!
EPJ-løftet Innlandet har også mottatt 2 MNOK i tilskudd fra Helseteknologiordningen- dette tilskuddet skal benyttes i anskaffelsesprosjektet for ny EPJ for Innlandet sine kommuner.
Prosjektleder, Marte Dyrud oppfordrer fortsatt alle interessenter til å komme med innspill til anskaffelsen